الگوریتم رتبه بندی گوگل و الگوریتم جستجوی این غول موتورهای جستجو، مانند یک رشته به نظر می‌رسد. یک رشته ظخیم که از تعداد زیادی الگوریتم‌های کوچک‌ تر قدیمی و جدید ساخته شده است. برخی از الگوریتم های گوگل برای تصمیم‌گیری‌های سریع و آنی طراحی شده‌اند و برخی از آن‌ها نشانه هایی از مدل‌های قدیمی دارند که یک جنگل محاسباتی را به وجود آورده‌اند. به نظر شما یک متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) می‌تواند این الگوریتم‌ها را کاملا شناسایی کند؟
بسیاری از متخصصین سئو به دنبال یافتن الگوریتم‌های جدید گوگل هستند تا ببینند موتور جستجوی گوگل چگونه کار می‌کنند و با استفاده از این دانش رتبه سایت خود را بالا ببرند. اما تا به حال کسی کاملا به رمز و راز این الگوریتم‌ها پی نبرده است. اما برای کسانی که سال‌ها در کار سئو فعالیت کرده‌اند، کار کردن با ناشناخته‌ها به عادت تبدیل شده است. بیایید ببینیم وقتی از الگوریتم رتبه بندی گوگل صحبت می‌کنیم در واقع از چه صحبت می‌کنیم؟

درباره الگوریتم رتبه بندی گوگل

ما می‌دانیم که الگوریتم رتبه بندی گوگل دارای بیش از ۲۰۰ معیار جهت رتبه‌ بندی یک سایت است، بعضی از عوامل در هزارم ثانیه ها به کار گرفته می شوند که این عوامل اغلب تغییر می‌کنند. برخی از این عوامل نشانه هایی دارند که می توان آن‌ها را دنبال کرد، اما بیشتر عوامل تقریبا ناشناخته و متغیر هستند. همچنین ما سیگنال های استاندارد گوگل هم که همواره در طی دو دهه گذشته وجود داشته اند را می شناسیم. کلمات کلیدی در عنوان، سرعت بارگذاری صفحات سایت، پیوندها یا همان لینک های مناسب، متن مناسب در URLها و چندین مورد دیگر که گوگل این حق را دارد بدون اینکه اعلام کند برخی از این عوامل را حذف کند تا تاثیر آن ها را تقویت یا تضعیف کند.

  • از گوگل AMP استفاده کنید

  • وب سایت واکنشگر

  • قابلیت ALT عکس ها را از یاد نبرید

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل را بیاموزید

کارشناسان سئو در مرکز وب ایران به شما کمک می کنند تا با بررسی و تحلیل بازخورد کنسول سرچ گوگل محتوای مناسب تولید کرده و با نمایش وب سایت شما در صفحه اول سرچ گوگل ضمن بالا بردن بازدید سایت شما بهترین بازخورد را از کلمات کلیدی برای افزایش بازدید سایت ایجاد کنند